Kiedy się spotykamy w lipcu/sierpniu? Co czytamy?

Triumwirat tych, co przeżyli dzisiejsze spotkanie, proponuje lekturę na kolejny raz: opowiadania Teda Chianga. Nie jest to zgodne z zasadą płodozmianu (byłby to drugi zagraniczny autor z rzędu, bez polskiego pisarza pośrodku), ale precedensy już się zdarzały.

Mogą być albo 72 litery, albo Historia twojego życia. Zgodnie z tym, co teraz wyszperałem w sieci, w obu książkach są prawie te same opowiadania, więc może po prostu niech każdy przeczyta to, na co trafi? Z delikatnym wskazaniem na 72 litery, które zawierają dwa teksty więcej?

Stanęło na Chiangu. Termin: wtorek 9 sierpnia o 17.00. Miejsce: Tarabuk.

13 thoughts on “Kiedy się spotykamy w lipcu/sierpniu? Co czytamy?

  1. A jakieś wnioski były? Bo mnie trochę książka zaczęła zamulać w połowie. Ale skończę pewnie.

    Chiang jest fajny, ale już go maglowałem w różnych dyskusjach i niespecjalnie mi zależy robić to raz jeszcze. Poza tym nie ma mnie w pierwszym tygodniu sierpnia, więc koniec lipca brzmi ok.

    1. W sensie, będziesz pod koniec lipca, jeśli jednak wybierzemy kogoś innego niż Chiang?

      Mnie też nie ma w pierwszym tygodniu sierpnia. Oraz ostatnie 30% książki moim zdaniem jest znacznie gęstsze pod względem dramaturgii niż wcześniejsza część, więc czytaj dalej.

      Wnioski: Adamowi i mnie się podobało, Maćkowi i Jackowi mniej, Jurek chyba gdzieś pośrodku.

      1. Przeczytałem wreszcie Fabera. Wrażenia raczej średnie: początek obiecujący, ale dość szybko wiadomo, jak to się potoczy. Pomysł przez to rozciągnięty i nie rekompensuje tego niezła, emocjonalna korespondencja (w zasadzie od połowy to tylko ona mogłaby być, bo reszta niespecjalnie cokolwiek wnosiła).

  2. Mnie z kolei nie ma pod koniec lipca. A dyskusja o Faberze wydawała mi się z różnych powodów dość pouczająca.

  3. Kurczę, jednak się nie wyrobię. Możecie się spotkać beze mnie w najbliższym tygodniu, jeśli Wam to odpowiada – ja będę miał czas dopiero po 6 sierpnia (do 15/16 VIII, bo potem Polcon).

Skomentuj

