Co czytamy w marcu?

Hej, w poprzednim wątku pojawiły się trzy propozycje książkowe na kolejne spotkanie. Na razie tylko Cairns zagłosował jednoznacznie (na Delany’ego).

Margaret Atwood: „Oryks i Derkacz”

Cory Doctorow: „Mały brat” (i może „Kiedy sysadmini rządzili światem”)

Samuel Delany: „Gwiazda Imperium”

Zagłosujmy i wybierzmy coś. Przy czym ja dorzucam jeszcze jedną rzecz, na którą sam w końcu postanowiłem zagłosować: „Niebezpieczne wizje” pod redakcją Harlana Ellisona (to jest grube, więc można się też umówić np. tylko na pierwszą połowę, a całość dla chętnych).

26 thoughts on “Co czytamy w marcu?

  1. Doctorow średni, a poza tym nie bardzo jest o czym w nim rozmawiać, jak to w młodzieżówkach.
    Delaney – chyba lepszy, ale nic z niego nie pamiętam po kilku latach, co o czymś świadczy. Zresztą to króciutka nowelka. Odświeżać na pewno nie będę, więc wpadnę co najwyżej towarzysko.
    Atwood – chętnie, może być to, skoro „Opowieść podręcznej” przepadła.

    Termin – w marcu jestem dość elastyczny.

  2. Ja mam dylemat, ale raczej nieistotny dla losów ogółu:
    a) nie ma mnie 19-27
    b) Atwood musiałbym sobie odświeżyć, bo czytałem lat temu 11. Zrobiłbym to chętnie, ale przed 19 pewnie nie dam rady
    c) Ellisona nie musiałbym, bo czytałem lat temu 3
    A o innych niewiele wiem.

  3. Atwood: Shadow, Nosiwoda, pół Adama
    Ellison: Staszek, Maciek, pół Adama

    Na razie pół na pół, czekamy na więcej głosów. Chyba że Tymek nie zauważył Ellisona i zmieni swój głos. 😉

  4. Wolę Atwood. Ellisona początkowo faktycznie nie zauważyłem, ale potem już byłem jego świadomy. Już parę razy maglowałem ten zbiór lata temu w dyskusjach, więc kolejny raz nie mam potrzeby; tym bardziej, że musiałbym jednak znów go przeczytać, a mi się nie chce. Może to i bardzo ważna pozycja, ale nie wszystko ładnie się zestarzało.

    1. OK, to może poczekajmy ze dwa dni, a nuż ktoś jeszcze zagłosuje, a jak nie, to będziemy kombinować.

  5. To wygląda na to, że wygrał Ellison. Ponieważ jednak jest to moja własna propozycja, to dla porządku jeszcze wyślę maila do tych, którzy nie zagłosowali, i zwycięzcę ogłosimy w niedzielę późnym wieczorem. 😉

  6. Nie dostaję powiadomień o komentarzach, czyli Staszku, wielkie dziękuję przypominacza 🙂

    Oddaję głos na Ellisona.

  7. Wszystkie z wymienionych terminów mi pasują. Nie wiem tylko czy zdążę przeczytać całość. Jest coś na co warto zwrócić szczególną uwagę?

    1. Dla mnie 28 III byłby OK, tylko YKMN pisał, że nie pasują mu wtorki. Z kolei czwartek 30 III nie pasowałby mnie. Przed 28 natomiast nie będzie Adama.

      A jak z piątkiem 31 III? Ewentualnie z kolejnym tygodniem roboczym: 3–7 kwietnia?

      „Jest coś na co warto zwrócić szczególną uwagę?” – ja jeszcze nie czytałem, ale może Adam coś podpowie? Spytam go jeszcze osobno.

  8. Po kolei: 29 marca nie mogę (idę na Call of Cthulhu do Nowego Teatru), chętniej kolejny tydzień (choć 31 marca może być).

    Na prośbę Staszka: wysoce subiektywny (i podlany sosem niepamięci) wybór ciekawszo/istotniejszych tekstów z antologii Ellisona:

    TOP 4:
    „The Day After the Day the Martians Came” by Frederik Pohl
    „Sex and/or Mr. Morrison” by Carol Emshwiller
    „If All Men Were Brothers, Would You Let One Marry Your Sister?” by Theodore Sturgeon
    „Aye, and Gomorrah” by Samuel R. Delany

    TOP 10:
    „Flies” by Robert Silverberg
    „The Day After the Day the Martians Came” by Frederik Pohl
    „Riders of the Purple Wage” by Philip José Farmer
    „The Night That All Time Broke Out” by Brian W. Aldiss
    „Faith of Our Fathers” by Philip K. Dick
    „Gonna Roll the Bones” by Fritz Leiber
    „Sex and/or Mr. Morrison” by Carol Emshwiller
    „If All Men Were Brothers, Would You Let One Marry Your Sister?” by Theodore Sturgeon
    „Auto-da-Fé” by Roger Zelazny
    „Aye, and Gomorrah” by Samuel R. Delany

    1. Okej, to jeśli chodzi o termin, wypełnijmy Doodle’a, bo się pogubimy. Tutaj można się wpisywać: http://doodle.com/poll/khbg4apm3ez3a9z2#table.

      Za listę opowiadań wielkie dzięki! Myślę, że możemy to potraktować jako „wariant zupełnie minimalny” (4 teksty) i „wariant pożądanego wspólnego mianownika” (10 tekstów), a jeśli ktoś zdoła przeczytać więcej – na przykład ja spróbuję – to znakomicie.

  9. Mnie na razie pasuje wszystko, zaznaczyłem. Nie wiem tylko czy Tarabuk, bo ostatnio widziałem tam jakieś wielkie przemeblowanie i byli zamknięci, ale to ustalimy później. Zawsze też można pomyśleć o Funky na Zbawicielu, gdzie odbył się bodajże jeden stolyk w przeszłości.

    Z tekstów to zawsze jestem chętny wysłuchać co ludzie myślą o Farmerze.

  10. Hm, na razie wszystkim pasuje wtorek 4 marca o 17.00. YKMN-ie? Czy ten dzień jest dla Ciebie zupełnie niemożliwy?

  11. No dobrze, nie do końca wiemy, jak z wtorkiem 4 kwietnia u YKMN-a, a wszystkim głosującym pasuje, więc pora zarządzić – […]. Roboczo Tarabuk, przed spotkaniem jeszcze sprawdzimy, czy będzie już wtedy otwarty.

    [EDIT] Aaa, nie, już napisałem, że 4 IV, a jednak sam wtedy mogę dopiero o 18, coś się w międzyczasie pozmieniało (przerobiłem to już w Doodle’u). W tej sytuacji mamy kilka terminów z taką samą liczbą głosów, nie wiem, co dalej. 😉

  12. Dla porządku zaznaczę również tutaj: zmiana terminu, spotkanie jednak w piątek 8 kwietnia o 18.00 (najprawdopodobniej w Tarabuku).

Skomentuj

